vineri, 19 ianuarie 2024

Aerostar a inaugurat primul Centru de mentenanță pentru elicopterele Black Hawk

La compania Aerostar, din Bacău, a avut loc, joi, 18 ianuarie, ceremonia de inaugurare a primului Centrui Autorizat de Mentenanță (reparații și revizie – MRO) pentru elicoptere americane S-70 BLACK HAWK®, fabricate de compania Sikorsky (parte a grupului Lockheed Martin). Centrul de Mentenanță este autorizat atât de producătorul elicopterelor, cât și de Autoritatea Aeronautică Militară Națională. La eveniment au fost prezenți Ștefan Radu Oprea – Ministrul Economiei, secretarul de stat Raed Arafat – Șeful Departamentului Situații de urgență al Ministerului Afacerilor Interne, generalul de flotilă aeriană Cătălin Paul Dache – Inspector general, KathleenKavalek – Ambasadoarea SUA în România, Cristina Dragomirescu – Președinta Oficiului de compensare pentru achiziții de tehnică specială, deputata Ana Cătăuță, prefectul Lucian Bogdănel, Valentin Ivancea – Președintele Consiliului Județean, Radu Bezniuc – Administratorul General al Aeroportului „George Enescu”, Ray Piselli - Vicepreședinte pentru afaceri internaționale la Lockheed Martin și Alexandru Filip – Director General al Aerostar. Deschiderea Centrului de Mentenanță a fost apreciată în alocuțiunile susținute de invitați. Alexandru Filip: „Elicopterele S-70 Black Hawk sunt, acum, în utilizarea Inspectoratului General al Aviației. Suntem foarte mulțumiți că am ajuns în această fază cu parteneriatul încheiat cu Lockheed Martin, iar de aici începe o altă muncă. Mulțumim pentru încrederea acordată nouă de constructorul american, iar de aici încolo vrem să ne facem rolul cât mai bine pentru clientul nostru și pentru comunitatea locală.” Ray Piselli: „Această nouă capacitate consolidează relația existentă între Lockheed Martin și Aerostar, care efectuează deja activități similare pentru flota de avioane de luptă F-16 a României.” Raed Arafat: „Pentru noi trebuie să funcționeze în condiții optime elicopterele S-70 Black Hawk care au ajuns în țară, cele șase roșii (la Inspectoratul pentru Situații de urgență – n. r.) și unul albastru (pentru supravegherea ordinii publice – n. r.). Vrem, pentru acestea, mentenanța în care să avem foarte mare încredere și care să fie foarte aproape de noi.” Construit la uzina PZL Mielec a Lockheed Martin din Polonia, popularul S-70 Black Hawk și-a câștigat statutul de aeronavă utilitară de încredere pentru operatorii din întreaga lume. Lockheed Martin este una dintre cele mai mari companii din industria aerospațială și de securitate și de tehnologii din lume și unul dintre cei mai mari contractanți de apărare din lume. Sikorsky S-70 este o familie americană de elicoptere de transport/utilitate medie produsă de Sikorsky Aircraft. Elicopterul a fost dezvoltat pentru armata Statelor Unite în anii 1970, câștigând o competiție pentru a fi desemnat UH-60 Black Hawk și generând o familie numeroasă în serviciul militar american. Centrul de Mentenanță din Bacău are o echipă de profesioniști care au făcut pregătirea MRO la Academia de Training Sikorsky Lockheed Martin din West Palm Beach, Florida. De asemenea, Lockheed Martin a făcut un audit al Aerostar și al instalațiilor sale. Oficialii Lockheed Martin sunt de părere că Centrul de întreținere, reparații și revizie de la Aerostar Bacău înseamnă costuri mai mici de exploatare a elicopterelor Black Hawk. De asemenea, compania americană nu exclude ca, în viitor, la Aerostar Bacău să fie reparate și alte produse ale Lockheed Martin.

luni, 6 noiembrie 2023

Proiect pentru cursuri de competențe digitale la Moinești

Camera de Comerț și Industrie (CCI) Bacău, în parteneriat cu Ioanida Turism Craiova, CSA Travel Bacău și Ymac Saby Company Craiova, aplică până la 31 decembrie 2023 proiectul „ID – Involved in digitalization – ID 142937”, înscris în axa prioritară nr. 3 – Locuri de muncă pentru toți, cofinanțat din Fondul Social European (FSE) prin Programul Operațional Capital Uman 2014-2020. Pe 26 octombrie la Moinesti a avut loc Conferința de prezentare generală și a rezultatelor la zi ale proiectului.
Evenimentul s-a bucurat de prezența a 46 de participanți, reprezentanți ai firmelor din zona Moinești, Comănești, Dărmănești, Valea Muntelui, ai asociațiilor de afaceri, autorităților/instituțiilor județului Bacău. „Camera de Comerț și Industrie – a spus, la deschiderea conferinței, moderatorul Doru Simovici, Președintele CCI - are în implementare trei proiecte privind digitalizarea firmelor, proiecte care se adresează strict firmelor și angajaților acestora, respectiv: Creșterea abilităților antreprenoriale – CAD, Involved in digitalization – ID și E-worker. Cu ajutorul lor vor fi sprijinite 96 de firme și 930 de persoane angajate ale acestora, care vor participa/absolvi cursuri de digitalizare”. Temele prezentate în conferință au fost: ► Proiectul „Involved in digitalization - ID”, Prezentare generala, obiective, activități, grup țintă, indicatori (Constantin Cernat, Manager de proiect); ► Proiectul „Involved in digitalization - ID”, Componenta de formare profesională a angajaților (Oana Drăgulescu, expert la CSA Travel); ► Importanța formării profesionale continue la locul de muncă (Cezar Olteanu, Director pentru Dezvoltarea Afacerilor, la CCI Bacău). În proiectul „Involved in digitalization - ID” au fost organizate cursuri de Designer web, de Operator introducere, validare si prelucrare date, de Competente digitale și ECDL. În acest moment mai sunt 65 de locuri libere la cursul de ECDL. Angajații firmelor prezente, și nu numai, se mai pot înscrie, astfel, în proiect. Între reprezentanții firmelor și ai autorităților/instituțiilor s-au purtat discuții profesionale legate de tematica proiectului și de unele teme actuale de interes privind economia județului Bacău.
Proiecte în perspectivă CCI Bacău este la al 24-lea proiect, iar valoarea totală a sumelor atrase este de aprox. 26 de mil. euro. Aceste sume au fost utilizate, în principal, ca grant-uri pentru finanțarea de startup-uri, pentru formarea profesională a angajaților firmelor și pentru calificarea persoanelor aflate în căutarea unui loc de muncă. Până la sfârșitul anului, CCI intenționează să mai depună proiecte care se adresează firmelor, în vederea obținerii finanțării. Alte informatii privind derularea proiectului si inscrierile la cursurile de ECDL se pot obtine de la Constantin CERNAT, Manager proiect, telefon: 0730.472145; email: ccibc@ccibc.ro. Doru Simovici: „E este foarte importantă accesarea fondurilor europene. Sunt bani care vin în Bacău și în județ. Cred că autoritățile, instituțiile, structurile de afaceri, împreună, trebuie sa facem mai mult pentru îmbunătățirea rezultatelor în domeniul atragerii de fonduri europene.”

luni, 30 octombrie 2023

Salamul de Sibiu IGP - o felie de Românie într-o carte

Ziarul Deșteptarea, din Bacău, și blogul Bacăul Economic vor fi reprezentate la un eveniment de marcă organizat de Asociația Producătorilor de Salam de Sibiu (APSS) - Gala de lansare a cărții „Salam de Sibiu IGP - O felie de Românie”. Cartea este scrisă de președinta APSS, dr. Carmen Gavrilescu, o excepțională profesionistă originară din Bacău, Strategist Food la Food Development Consulting și fostă Marketing Communications Manager la Agricola Internațional. APSS are sediul social în Bacău.
Gala de lansare a cărții va avea loc pe 1 noiembrie la Biblioteca Națională a României și va fi precedată, pe 31 octombrie, de o conferință de presă organizată la Restaurantul de înaltă clasă NOUA, din București, cu Chef Alex (Alex Petricean) și cu autoarea Carmen Gavrilescu, unde va fi spusă povestea Salamului de Sibiu, un produs care are o istorie de 130 de ani și care acum se vinde sub 16 mărci. Acolo vor fi și reprezentanții celor șase mari producători de Salam de Sibiu din România, care fac parte din APSS (Agricola Bacău – cel mai mare producător, Aldis Călărași, Angst Buftea, Reinert Brașov, Scandia Food Sibiu și Cris-Tim București). „Se vor degusta preparatele delicioase pregătite de Chef Alex Petricean și ne vom umple sufletele cu povești și imagini din vremuri de demult” - spun organizatorii evenimentului. Jurnalul Oficial al Uniunii Europene a publicat, pe 19 februarie 2016, sub semnătura lui Phil Hogan (membru al Comisiei Europene), decizia de înregistrare a produsului Salam de Sibiu în Registrul Denumirilor cu Indicație Geografică Protejată din Uniunea Europeană. Cererea de înregistrare pentru dobândirea IGP a fost înaintată pe 17 noiembrie 2014 către Comisia Europeană, iar grupul aplicant a fost constituit din APSS, format din cinci producători români de mezeluri, care realizează 90% din producția de salam de Sibiu din România: Agricola Bacău, Aldis, H&E Reinert, Salsi și Scandia România, la care ulterior a aderat și CrisTim. De la acest eveniment voi reveni cu noi amănunte.

Frații Pavăl și oneșteanul Daniel Dineș nominalizați la Gala Radio 2023

Frații Dragoș și Adrian Pavăl – proprietarii holdingului Dedeman din Bacău - și omul de afaceri originar din Onești Daniel Solomon Dineș sunt nominalizați pentru a fi premiați la Gala Radio România, organizată la 95 de ani de existență a postului național de radio, pe 1 noiembrie.
Nominalizările sunt făcute la Categoria „Antreprenoriat”: frații Dragoș și Adrian Pavăl „pentru dezvoltarea rețelei de magazine de bricolaj Dedeman, cel mai puternic business din domeniul bricolajului autohton”, iar Daniel Solomon Dineș „pentru rolul său esențial în UiPath, companie care oferă servicii bazate pe automatizarea proceselor”. Gala Radio România, intitulată „Esența performanței: În fiecare voce, cu fiecare sunet”, oferă premii pentru performanță în 12 domenii de activitate, în Cultură și Arte, Educație, Inovare și Științe, Multiculturalitate, Sănătate, Mediu, la Campanii Sociale, Inițiative Locale, Tradiții și Folclor, Antreprenoriat și Sport, la care se adaugă categoria „Ambasadorii României”. Cele 60 de nominalizări pentru Gala Radio România au fost înaintate de profesioniști din cadrul redacțiilor Radio România, ținând cont de criterii precum performanța, relevanța și diversitatea culturală. Comisiile specializate de la fiecare categorie au făcut nominalizările, ținând cont de contribuțiile semnificative din anul în curs ale celor propuși. Juriul Galei, format din jurnaliști cu experiență ai Radio România, va desemna câștigătorii prin vot secret.

luni, 16 octombrie 2023

Cursurile pentru creșterea abilităților digitale, la Camera de Comerț, au ajuns la final

• Proiectul, cofinanțat din Fondul Social European, este la final
Proiectul „Creșterea abilităților digitale”, aplicat de Camera de Comerț și Industrie Bacău (CCI) în parteneriat cu Ioanida Turism Craiova, cu CSA Travel din Bacău și cu Ymac Saby Company din Craiova se apropie de finalizare. Termenul final este 31 decembrie, dar stadiul aplicării proiectului a fost prezentat într-o conferință de presă la CCI Bacău, la care au participat numeroși beneficiari – salariați și reprezentanți ai firmelor înscrise, dar și reprezentanți ai administrației locale băcăuane și ai unor organizații și instituții, între care ASFOR și cele două universități băcăuane etc. La conferință au venit, astfel, vicepreședintele Consiliului Județean Bacău, Constantin Scripăț, și consilierul județean Tina-Oana Cristea. Lucrările conferinței au fost moderate de președintele CCI, Doru Simovici, iar prezentarea stadiului proiectului au fost făcute de Florin Chetreanu – manager de proiect, Oana Drăgulescu – de la CSA Travel și de Cezar Olteanu – expert în CCI Bacău. Florin Chetreanu a făcut o prezentare generală a proiectului, a activităților din cadrul lui, a grupului țintă și a indicatorilor de atins, Oana Drăgulescu a prezentat componenta de formare profesională a angajaților din firme, iar cezar Olteanu s-a referit la importanța formării profesionale continue la locul de muncă. Proiectul este cofinanțat din Fondul Social European, prin Programul Capital Uman, iar beneficiar este Camera de Comerț și Industrie Bacău. Iar obiectivul său general este îmbunătățirea nivelului de cunoștințe, de competențe și de aptitudini în firmele din toate regiunile României (mai puțin Regiunea București-Ilfov), prin furnizarea de servicii gratuite de formare profesională în domeniul competențelor digitale (IT) pentru 310 angajați, precum și prin acordarea de sprijin pentru 32 de firme pentru introducerea unor programe de învățare la locul de muncă și întreprinderi care introduc programe de învățare la locul de muncă, la 6 luni după finalizarea sprijinului, din care 5 IMM-uri. Valoarea totală a proiectului este de 4.255.058,69 de lei. Proiectul oferă posibilitatea obținerii de permise ECDL (European Computer Driving Licence), prin cursuri în mai multe module: Utilizarea computerului, Editare de text și Calcul tabelar (ambele inclusiv la nivel avansat), Instrumente online, Modulul Prezentări, Modulul IT Security și Modulul Online Collaboration. Conferința de presă a oferit cadrul potrivit și pentru sublinierea unor observații asupra evoluției mediului de afaceri băcăuan, făcute, cu aplombul cunoscut, de Doru Simovici. CCI Bacău intenționează să reia tradiționalul Top al Firmelor, un proiect obligatoriu, de altfel, pentru camerele de comerț.

marți, 26 septembrie 2023

Cum vede un maistru chimist bătălia pentru performanță

Periodic, stăm de vorbă cu o parte dintre salariații Chimcomplex Borzești despre apartenența la această mare familie care a lansat revigorarea industriei chimice în România. Astăzi, cu maistrul chimist Ovidiu Bătrânu. Grupul industrial Chimcomplex, cu două mari combinate chimice, la Borzești (Onești) și la Râmnicu Vâlcea, s-a remarcat în ultimii ani și prin remarcabila implicare în rezolvarea problemelor salariaților săi. La vârsta de 53 de ani, Ovidiu Bătrânu este un om care și-a dedicat o mare parte din viață muncii și dezvoltării personale. A devenit parte a companiei Chimcomplex acum șase ani, iar de atunci demonstrează zi de zi că este un lider, că ghidează și inspiră echipa să atingă performanța. Colectivul pe care îl coordonează la instalația de clorură ferică este format din 15 colegi, iar împreună se asigură că funcționează la parametri optimi. Cum ați ajuns să lucrați la Chimcomplex și cum v-ați dezvoltat în companie până la poziția actuală? Profesia mea este de maistru chimist în prelucrarea produselor chimice și al petrochimiei, iar Chimcomplex mi-a oferit oportunitatea să-mi pun în valoare abilitățile și experiența dobândită. Platforma Borzești are o istorie bogată în industria chimică, iar eu, ca mulți oneșteni, am urmat cursurile Liceului Industrial de Chimie. După care, fiind exigent cu mine, mi-am dorit mai mult și m-am dedicat domeniului chimiei. Clorura ferică este un produs chimic cu o gamă largă de aplicații. Cum ați descrie importanța acesteia în diferite domenii și cum vă asigurați că produsul îndeplinește standardele ridicate? Clorura ferică pe care o fabricăm are o importanță foarte mare în tratarea apelor potabile și a celor reziduale. De aceea, respectăm cu strictețe procesul tehnologic, pentru a obține calitatea produsului la standardele cerute. Lucrul într-o instalație chimică necesită efortul unei echipe bine coordonate. Cum promovați colaborarea și dezvoltarea personalului în echipa dumneavoastră? Într-o instalație chimică, o echipă bine coordonată are un randament ridicat în muncă și nu numai. Tot personalul merge în aceeași direcție, deci o comunicare eficientă conduce la o atmosferă de lucru pozitivă. În calitate de coordonator, sunt direct interesat de creșterea cantității și calității producției, motiv pentru care sunt implicat în dezvoltarea personalului. Toți facem parte din aceeași echipă! Cum arată o zi tipică din viața dumneavoastră în calitate de șef al instalație Clorură ferică? Și cum vă mențineți concentrat pe parcursul unei zile aglomerate? Încă de la începutul zilei totul este atent monitorizat, iar fiecare angajat își cunoaște atribuțiunile de serviciu. Cu rigoare și disciplină, reușesc să gestionez și situațiile mai solicitante din cursul zilei. O bună organizare a activității încă de la prima oră are ca rezultat un bun randament în utilizarea timpului de lucru. Fiecare industrie vine cu propriile provocări și recompense. Care considerați că sunt cele mai mari provocări cu care vă confruntați și care sunt cele mai mari satisfacții personale din rolul de șef al instalației Clorură ferică? În calitate de șef de instalație, consider că provocările înseamnă rezultate pozitive, funcționarea la parametri optimi a procesului tehnologic și gestionarea eficientă a resursei umane. Trăiesc cele mai mari satisfacții personale atunci când produsul finit pe care îl fabricăm este bun calitativ, iar personalul din subordine funcționează ca un întreg. Ați avut mentori sau persoane care v-au influențat parcursul profesional? Ce învățăminte valoroase ați obținut de-a lungul carierei? Startul de formare profesională îl am de la școala tehnică, de la domnii profesori, prin modul de exigență, corectitudine și perseverență. Apoi am întâlnit ingineri foarte bine pregătiți și muncitori experimentați, de la care am avut de învățat multe. Pe lângă cele menționate, am învățat că munca în echipă însemnă un beneficiu pentru societatea în care lucrez. Pentru tinerii interesați să urmeze o carieră în industria chimică, ce sfaturi le-ați oferi, pornind de la propria dumneavoastră experiență? Generația tânără trebuie să înțeleagă că pentru a profesa în industria chimică trebuie să fii pasionat de chimie, pentru că chimia este o știință frumoasă, însă impune seriozitate, studiu, preocupare pentru o formare profesională superioară și multă dedicare.

miercuri, 20 septembrie 2023

Atac de tip spoofing pe telefon, în care este folosit numele BNR

Banca Națională a României (BNR) a primit o serie de sesizări care semnalau utilizarea numerelor de contact telefonice indicate pe pagina website a BNR (021.313.0410 sau 021.315.2750) de către persoane care pretindeau că vorbesc din partea BNR în legătură cu presupuse împrumuturi online făcute pe numele celor apelați. Se solicitau date personale, sub diverse pretexte (confirmarea unor cereri de împrumut, ștergerea împrumutului din sistem, date de card etc., în funcție de răspunsurile date de cel contactat). Acestea sunt atacuri de tip spoofing (utilizarea frauduloasă a numărului de telefon) în care este folosit numele BNR. Atragem atenția că aceste apeluri nu au fost inițiate din rețeaua telefonică a BNR și reiterăm că Banca Națională a României, în calitate de bancă centrală a țării, îndeplinește atribuții reglementate expres de Legea nr. 312/2004 privind Statutul Băncii Naționale a României și nu este abilitată să ofere populației produse sau servicii de creditare. Este important să nu se dea curs solicitărilor de acest tip, venite din partea unor persoane care pretind că sunt salariați sau reprezentanți ai BNR și care invocă pretinse împrumuturi solicitate/aprobate/acordate de BNR și solicită date sau documente cu caracter personal sau transferuri de bani în diferite scopuri. Totodată, BNR a sesizat poliția în legătură cu utilizarea frauduloasă a numerelor de telefon și a numelui BNR.