luni, 1 decembrie 2014

Barleta, firma care face aur din hârtie, a împlinit 20 de ani



Liderul pieței de ambalaje de hârtie din Europa de Sud-Est, firma băcăuană Barleta, a împlinit 20 de ani. Evenimentul a fost marcat duminică, 30 noiembrie, printr-o reuniune a celor șapte acționari ai firmei, a salariaților acesteia și a unora dintre partenerii săi de afaceri, chiar în preziua Sărbătorii Naționale a României, pentru că - spunea directorul general, Horațiu Damșa – Barleta este rodul unei afaceri sută la sută românești.

De la plicuri la pungi de hârtie

Barleta bate toate recordurile în materie de ambalaje de hârtie în această parte a Europei, dar este recunoscută printrei cei mai mari producători de pungi de hârtie de pe tot continentul. Totul a început de la comerțul cu hârtie tipografică și, apoi, de la o linie de fabricație a plicurilor, în colaborare cu o firmă franceză. Ideea de a înființa o firmă mixtă pe acest sector industrial a apărut ca o oportunitate, dar falimentul societății franceze a dat planurile peste cap. Cei șapte acționari ai firmei din Bacău nu au renunțat, însă, iar în 1996 au achiziționat prima mașină pentru producția de pungi.
Nevoia de ambalaj specific comerțului alimentar, în primul rând, a fost o oportunitate de afaceri pentru Barleta, care în prezent livrează majoritatea producției de pungi industriei de panificație. Producția, în care s-au investit, pe parcursul celor 20 de ani, nu mai puțin de 5,5 milioane de euro, s-a diversificat, însă, iar fabricația satisface acum cereri din industriile farmaceutică, fast-food, nutrețuri, construcții, confecții sau încălțăminte. Cel mai performant utilaj, care a deschis calea spre segmente noi din piața ambalajelor, produce saci și sacoșe de hârtie cu mâner.

Un bloc din hârtii de valoare: Grupul Barleta

Compania mamă din Bacău a sărbătorit cei 20 de ani de la înființare alături de firmele surori: Bofipack, Recon și International Paper. Toate au aceiași acționari, care conduc grupul efectiv: Constantin Boboc, răspunde de secția de producție, Gigi Farcaș de sectorul comercial, Florin Dimofte de marketing intern, Dorian Rafiroiu de marketing extern, Gheorghe Enache este directorul economic, Leontin Podoiu este directorul general al Bofipack, iar Horațiu Damșa, directorul general. Alături de ei, Sebastian Titu este directorul general al Internațional Paper, iar Constantin Grecea directorul Recon. Astăzi, Grupul a ajuns la aproape 250 de angajați, numai în Barleta fiind aproape 180.

Horațiu Damșa le-a vorbit invitaților despre istoria afacerii Barleta
„În cei 20 de ani am oferit angajaților siguranța zilei de mâine, stabilitatea unui loc de muncă. Acești ani au însemnat pentru toți încredere și speranța că va fi mai bine într-un viitor, sperăm, nu prea îndepărtat. Odată cu investițiile mari pe care le-am făcut, vom reuși să producem pungi de calitate tot mai bună, să cucerim noi piețe de desfacere, astfel încât să ne permitem, pe lângă bunăstarea firmei, să aducem salariile angajaților măcar la cel mai înalt nivel din Bacău.”
Horațiu Damșa, director general

Motorul firmei – spun acționarii acesteia - este, secția de producție, dar care nu ar putea funcționa fără compartimentul Comercial, care asigură legătura cu furnizorii și clienții, nici fără compartimentul Marketing intern, care a reușit să aducă foarte multe comenzi, astfel încât astăzi firma are peste 60% din piața de pungi de hârtie din România. Tot cu ajutorul lor a reușit să deschidă reprezentanțe în cele mai mari orașe ale țării, Timișoara, Iași, Cluj-Napoca, Brașov, București, Târgu Mureș. Compartimentul Marketing extern a crescut de la an la an și a ajuns ca în luna octombrie să depășească 500.000 de euro cifra de afaceri. Astfel, Barleta exportă peste 40% din producție, în peste 20 de țări europene, și a deschis reprezentanțe în câteva puncte importante din Europa - în Belgia, pentru partea de nord-vest a continentului, în Spania, în Franța, în Italia, în Grecia, în Republica Moldova și chiar în Rusia.
În acest an, cifra de afaceri a firmei depășește 10 milioane de euro, iar la anul, odată cu achiziționarea de noi utilaje, mai poate crește cu 5 – 10%.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu