joi, 15 ianuarie 2015

Elevii de la Colegiul Cantemir l-au scos pe Eminescu în oraș



Elevii de la Colegiul Național „Dimitrie Cantemir”, din Onești, au celebrat, joi, 15 ianuarie, 165 de ani de la nașterea lui Mihai Eminescu într-un mod inedit. Deoarece oamenii secolului al XXI-lea sunt mereu grăbiți și preocupați de probleme existențiale mercantile, este din ce în ce mai greu să fie atrași într-o sală de spectacol sau într-o bibliotecă. De aceea, elevii s-au gândit să-l aducă pe Eminescu printre oameni,  să-l coboare în stradă și în magazine, unde să ofere fluturași cu texte din opera sa. Cel mai bun mod de a celebra POETUL este să-l citim!
Proiectul educațional „Trecutul e prezent” a sensibilizat  opinia publică în legătură cu textul eminescian, a oferit posibilitatea ca unele texte să fie citite repede și ușor, să fie la îndemână, a amintit oamenilor de un reprezentant important al culturii române și a reîmprospătat informații despre „poetul nepereche”, cum l-a supranumit George Călinescu. Tinerii inițiatori le-au amintit adulților abordați că este important să ne celebrăm valorile.
„Unii oameni au fost încântați de munca pe care am depus-o și de modul în care i-am abordat. I-am întrebat pe câțiva ce părere au despre promovarea valorilor românești. N-au știut ce să răspundă, așa ca au spus simplu: Mi se pare ceva bun, constructiv. Am constatat că unii nu au fost prea impresionați de pliantele și de vorbele noastre. Însă, un domn în vârstă mi-a pus el întrebări despre "poetul nepereche". Spre mirarea lui, i-am răspuns corect și a fost bucuros să vadă că elevii din zilele acestea mai au un pic de cultură.”
Theodor Matache, elev în clasa a XI-a A, reporter ad-hoc


Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu