- redeschiderea aeroportului Suceava, din lua august, ar putea reface balanța
- aeroportul din Iași este, însă, în continuă dezvoltare
Situat, geografic, mult mai
bine decât cel din Iași, Aeroportul din Bacău a rămas în urma celui dintâi la
traficul de pasageri, la mișcările de aeronave și la activitatea de transport
de marfă (cargo) în primul trimestru al anului.
Astfel, în primele trei luni din 2015, pe aeroportul din Iași numărul
pasagerilor a ajuns la 67.786 (locul al patrulea în țară, cu excepția
Aroportului Otopeni), pe când pe aeroportul din Bacău doar la 58.460 (locul al
cincilea). Cele mai aglomerate aeroporturi din țară sunt cele din Cluj-Napoca și
Timișoara. Aeroportul din Suceava a fost închis pentru modernizare în perioada
analizată.
Numai în Iași, numărul pasagerilor a crescut, în primul trimestru, cu 32%, „consecință - spunea Marius Bodea, președintele Consiliului de
administrație al Aeroportului - a îmbunătățirii serviciilor oferite pasagerilor
și îndeosebi companiilor aeriene partenere. Regional, Aeroportul Iași are cel
mai ridicat nivel de dezvoltare la nivelul dotărilor și echipamentelor,
devenind, într-un timp relativ scurt, cel mai important aeroport din zona
Moldovei. Se lucrează intens pentru ca ieșenii, precum și ceilalți pasageri din
regiunea Moldovei, să beneficieze de un aeroport la standarde europene, care să
permită operarea unui număr cât mai mare de pasageri și care să ofere
companiilor aeriene încrederea de care au nevoie pentru deschiderea de noi rute
pentru care există solicitări.” Din luna august, acest aeroport va avea al
treilea terminal.
Mișcările de aeronave au situat aeroportul din Bacău pe locul al optulea,
cu 744 de mișcări, în timp ce pe aeroportul din Iași au fost 1.289 de mișcări
de aeronave, care au plasat aeroportul pe locul al patrulea.
De asemenea, transportul de mărfuri a fost unul modest la Bacău, de numai
1,1 tone (locul al șaselea), în timp ce la Iași au fost transportate 3,7 tone
(locul al cincilea).
Aeroportul din Suceava ar putea fi redeschis tot din luna august, iar
raportul de activitate pe cele trei aeroporturi moldovene se va modifica simțitor.
Lucrările de modernizare de aici sunt realizate prin trei proiecte, unul finanțat
de Romatsa, care instalează aparatur de control și trafic aerian, unul de
modernizare a pistei și a sistemului de balizaj, finanțat de Uniunea Europeană,
și un proiect de modernizare a aerogării, cu fondurile Consiliului Județean.
Toate acestea în timp ce la Bacău încă se bate
pasul pe loc, de câțiva ani buni.
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu