Reprezentanții companiei Andres Capital GmbH
din Austria, noul proprietar al societății Rafo, a revenit la Onești la începutul
acestei săptămâni. Ei au avut o serie de discuții tehnice cu administrația rafinăriei
cu privire la programul de dezvoltare și de repornire a instalațiilor, inclusiv
cu necesarul de resurse financiare, dar au discutat și cu liderul Sindicatului
Rafinorul, Ion Marian.
Astăzi – au precizat
reprezentanții Andres capital – există doar contractul de preluare a rafinăriei,
dar, pentru ca acesta să devină efectiv, în următoarele două săptămani noul
proprietar trebuie să intre în posesia acțiunilor preluate de la Petrochemical
Holding, respectiv acțiunile libere de orice sarcină. Doar atunci va începe
finanțarea efectivă în primul proiect de modernizare și de repornire, inclusiv efectuarea
tuturor plăților restante. Noul proprietar speră ca până la începutul lunii
iunie toate problemele să fie rezolvate. Sindicatul a solicitat, însă, o garanție
a păstrării locurilor de muncă celor circa 400 de salariați, aducerea cât mai
urgent la zi a drepturilor de natură salarială și luarea în calcul a majorării
salariilor în perioada următoare, salarii care astăzi sunt la 30% din
veniturile celor din sectorul de prelucrare a țițeiului în România.
Părțile au convenit
că se vor reînâlni în următoarea perioadă pentru a se anunța definitiv
programul economic și social al noului proprietar
Cum a ajuns Andreas Capital la Rafo
Noul proprietar al
rafinăriei din Onești a dezvăluit că în urmă cu cici luni nu știa nimic de Rafo
și nu era interesat de achiziția unei rafinării. ~nsă, în baza unei colaborari
cu firma VTB Capital, din Londra, și din dorința de a intra în afaceri în
domeniul distribuției de produse petroliere, în parteneriat cu o societate din
Germania, acum plănuiește să achizițoneze, într-o primă etapă, 40 de stații de
distribuție și depozitele aferente. O a doua etapă de preluare va aduce alte 40
de benzinării care, împreună cu cele 27 de stații de distribuție ale Rafo, să-i
permită ocuparea unui segment important pe piața de distribuire a carburanților,
pentru distribuirea produselor Rafo.
După mai multe discuții
fără rezultat, la începutul săptămânii trecute acționarul majoritar de atunci
al rafinăriei, Iacov Goldovskiy, i-a invitat la Viena pe cei de la Andres
Capital, pentru semnarea unui contract.
Rafinăria din Onești
– a precizat și Ion Marian - este o unitate bine conservată și întreținută și
poate suporta orice modernizare și repornirea etapizată sau integrală, iar cei
aproximativ 400 de salariați păstrați special în rafinărie pentru lucrări de
mentenanță și repornire sunt bine pregătiți profesional.
„În condițiile în care se mergea pe
procedura de faliment a Rafo, drepturile salariale puteau fi achitate undeva la
începutul lunii iulie, urmând din nou o pauză de acordare de trei-patru luni
pentru salariații rămași și cei plecați din unitate. Dacă noul proprietar va rămâne
determinat și hotărât, așa cum s-a prezentat pe el și intențiile sale, există șansa
reală ca Rafo să aibă un viitor. Iată de ce în numele salariatilor i-am urat
bun venit noului proprietar.”
Ion
Marian, liderul Sindicatului Rafinorul
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu