sâmbătă, 21 aprilie 2018

Primarul din Slănic Moldova contestă în instanță referendumul pentru demiterea sa


Gheorghe Baciu, primarul orașului Slănic Moldova, împotriva căruia 1.145 de cetățeni au semnat un memoriu de organizare a unui referendum pentru demiterea sa, a depus vineri, 20 aprilie, la Guvern, la Ministerul Afacerilor Interne și la Instituția Prefectului Bacău, dar și la Tribunalul Bacău, o acțiune în contencios pentru suspendarea măsurii și pentru anularea actelor administrative care au fost deja emise în acest sens.

„Aceste acte – ne-a declarat Gheorghe Baciu - nu respectă Legea 215 a administrației publice locale (art. 70 coroborat cu art. 55) pentru suspendarea primarului, respectiv pentru realizarea referendumului. Este vorba de proceduri care trebuiau urmate și nu s-a procedat astfel. Respectiv, după verificarea semnăturilor trebuia să se verifice dacă se respectă proporționalitatea între numărul semnatarilor și al cetățenilor cu drept de vot din Slănic Moldova și să mi se aducă la cunoștință. Pentru că primarul este o persoană fizică nu o instituție, iar unei persoane fizice vătămate într-un fel sau altul trebuie să i se aducă la cunoștință de ce s-a întâmplat așa, pentru a se putea apăra. Eu am cerut o copie după acel referat depus de contestatari, care a stat la baza adresei pentru nominalizarea membrilor în Comisia de organizare a referendumului, dar nu mi s-a dat”.

„Vreau să știu de ce se cere suspendarea mea”

Gheorghe Baciu spune că vrea să știe care este motivul pentru care ar trebuie să fie suspendat din funcție. „În referat sunt trecute multe motive, dar pe mine mă interesează cum s-a făcut dovada că ele sunt reale – a explicat primarul. De exemplu, au scris acolo că în Slănic există câini fără stăpân. Poate fi acesta un motiv pentru demiterea primarului? Ce localitate urbană din România nu are câini fără stăpân? Sunt motive puerile invocate, dar trebuie mers pe lege, iar eu voi respecta legea indiferent ce repercusiuni vor apărea. Sper, însă, ca justiția să sesizeze argumentele noastre și să se pronunțe foarte repede pentru suspendarea măsurilor cerute. Eu  nu vreau să frânez acțiunea, ci vreau să am posibilitatea să mă apăr”.
Direcția județeană de evidență a persoanelor, Inspectoratul de Poliție Județean și Autoritatea Electorală Permanentă au verificat veridicitatea semnăturilor de pe memoriul depus, iar referatul de analiză și verificare a fost aprobat de Instituția Prefectului. Acum se va proceda la alcătuirea comisiei pentru organizarea referendumului de demitere a primarului. Dacă jumătate plus unu dintre cei care vor ieși la urne vor vota pentru demiterea primarului, acesta va fi înlocuit de un primar interimar – spune Instituția prefectului.

Câte voturi sunt necesare pentru demiterea unui primar?

Slănic Moldova
Gheorghe Baciu a solicitat, însă, o clarificare din partea Autorității Electorale Permanente în acest sens. „Din răspuns – am aflat - reiese că se aplică cu prioritate Legea 215, art. 70, în care se spune că referendumul este validat dacă se prezintă 50% plus unu din numărul total de alegători înscriși pe listele electorale ale orașului. La ultimele alegeri locale, în Slănic puțini au fost peste 50%. Dar, cine plătește această acțiune, care are costurile ei? Ar fi corect ca pe baza semnăturilor a 25% dintre cetățeni să se ajungă la o cheltuială inutilă?”.
Gheorghe Baciu mai crede că reprezentantul Guvernului în teritoriu, prefectul, trebuie să se pronunțe dacă primarul ar fi luat vreo decizie împotriva cetățenilor orașului. Articolul 70 din Legea 215 spune că demiterea se poate cere ca urmare a nesocotirii de către primar a intereselor generale ale colectivității locale sau a neexercitării atribuțiilor care-i revin potrivit legii, inclusiv a celor care-i revin ca reprezentant al statului.

„Eu nu am nesocotit interesele comunității, ci primarii care au fost înaintea mea. Or, eu dacă mă complăceam în aceeași situație era mai bine? De exemplu, acum toate localitățile județului trebuie să pună un tarif pentru colectarea gunoaielor după cel stabilit de ADIS. Eu am luat o astfel de măsură încă de anul trecut. A fost un abuz? Am luat pentru prima dată în Slănic Moldova licență pentru apă și am adus prețul foarte aproape de cel practicat de CRAB. Am greșit? Eu sunt mândru de ceea ce am făcut, pentru deciziile luate”.
Gheorghe Baciu, primarul orașului Slănic Moldova

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu